konferencja

 

Prelegenci

 

Jadwiga Emilewicz, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju 

27 listopada 2015 r. powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ otworzyła przewód doktorski. Jest stypendystką Uniwersytetu Oxford oraz programu American Council on Germany, Dräger Foundation, ZEIT-Stiftung Ebelin und Gerd Bucerius. Od 2003 r. związana z Wyższą Szkołą Europejską im. ks. J. Tischnera w Krakowie.

W latach 1999-2002 pracowała w Departamencie Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W 2009 r. została Kierownikiem Muzeum PRL-u w Krakowie. Jest radną Sejmiku Województwa Małopolskiego i Przewodniczącą Komisji Innowacji i Nowoczesnych Technologii.

Działaczka społeczna, autorka wielu publikacji naukowych. Była prezesem Fundacji Lepsza Polska.

Emilewicz
Søren Boutrup  

Urzędnik i specjalista ds. przedsiębiorczości oraz główny konsultant w Urzędzie ds. Działalności Gospodarczej przy Ministerstwie Gospodarki i Rozwoju, gdzie zarządza kilkoma dużymi publicznymi projektami.

Poza rozwijaniem nowych pomysłów i współpracą z Ministrem skupia się na zmianie kultury przedsiębiorczości w Danii. Cel ten realizuje na wielu płaszczyznach: poprzez stworzenie laboratorium Mobile FabLab, wprowadzanie nowych metod nauki przedsiębiorczości na wszystkich szczeblach duńskiego szkolnictwa, wdrażanie crowdfundingu i crowdsourcingu jako nowych rozwiązań, które umożliwiają przedsiębiorstwom realizację projektów, oraz za pomocą programu Early Warning, w ramach którego społecznie doradza przedsiębiorstwom jak uniknąć bankructwa. 

W 2014 r. opracował koncepcję Rethink Challenge – trzydniowy konkurs innowacji dla 100 współpracowników ministerstwa. W 2016 r. we współpracy z Niemcami, Belgią, Polską, Grecją, Włochami i Hiszpanią stworzył program Early Warning Europe.

Przed rozpoczęciem pracy w Ministerstwie prowadził szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców w ponad 20 duńskich instytucjach edukacyjnych, w tym przez trzy lata wykładał na Uniwersytecie w Kopenhadze i w Kaospiloterne.

Soren photo
Małgorzata Zawadka 
Dziennikarka, pisarka, trenerka pracy z opowieścią, właścicielka studia pracy z narracją Kuźnia Opowieści. Emigrantka i re-emigrantka. Przez 18 lat mieszkała w USA, gdzie przez wiele lat pracowała jako korespondent polskich mediów w Nowym Jorku, Chicago i Waszyngtonie.  Autorka książki “Halina Machulska: byłam wierna sobie” oraz licznych publikacji. Redaktor prowadzący i współautorka dwóch tomów opowieści przedsiębiorców rodzinnych. Ukończyła antropologię, socjologię i film na Queens College w Nowym Jorku oraz dwuletnie studium podyplomowe The New Seminary, szkolące doradców duchowych.M.-Zawadka zdjcie

Ewa Sobkiewicz 
Jest szczęśliwą mężatką, matką dwóch córek i szaleńczo zakochaną babcią. Otwarta na ludzi i ich problemy. Ukończyła Uniwersytet Łódzki na kierunku ekonomicznym oraz ukończyła studia podyplomowe rachunkowość i zarządzanie. Cechuje ją otwartość na ludzi i umiejętność współpracy z nimi, szczerość, optymizm, operatywność, gospodarność i zaangażowanie w sprawy społeczne. Aktywnie włącza się w akcje, które zwiększają świadomość dbania o zdrowie. Od 1987 roku prowadzi własne przedsiębiorstwo, w tym od 2001 roku firmę, która jest liderem na polskim rynku medycznym w diagnostyce i leczeniu piersi – Centrum Nowoczesnej Diagnostyki MEDICA. W 2013 roku została Ambasadorką Przedsiębiorczości Kobiet za całokształt działalności zawodowej i społecznej. Będąc właścicielką firmy rodzinnej, aktywnie działa na rzecz rodzinnych przedsiębiorstw. W tym roku została prezesem Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.Ewa-Sobkiewicz
Wiktor Morgulec 
Dyplomowany nauczyciel jogi wg metody B.K.S Iyengara.
Joga jest dla niego sposobem na utrzymanie ciała w zdrowiu, umysłu w stanie koncentracji oraz najlepszą metodą kształtowania silnej woli i samodyscypliny.
Pierwsze lekcje jogi prowadził w 2002 roku. W latach 2002-2004 spędził pół roku w Indiach, kształcąc się u najwybitniejszych nauczycieli metody B.K.S Iyengara w HIMALAYAN IYENGAR YOGA CENTRE w Dharamsala oraz w YOGANGA YOGA CENTRE w Dheradun. Jestem współzałożycielem Centrum Joga Żoliborz, Akademii Asan oraz portalu  joga-joga.pl. Jest również autorem pierwszego w Polsce multimedialnego podręcznika do nauki jogi „Joga DVD dla początkujących START” oraz książki „Joga dla początkujących w formule ruch-oddech-relaks”.
Jest pomysłodawcą i założycielem Joga-joga.tv - pierwszej w Polsce platformy do ćwiczeń jogi on- line. Prowadzi zajęcia jogi dla dorosłych i dzieci w Warszawie oraz wyjazdowe turnusy z jogą w najpiękniejszych miejscach Polski przez cały rok. Ma wspaniałą żonę i czwórkę dzieci.
Morgulec
Jakub Bułat 
Antropolog kultury i księgarz. Założyciel i współwłaściciel firmy rodzinnej księgarni&kawiarni Tarabuk (www.tarabuk.pl), ważnego miejsca na kulturalnej mapie Warszawy. Członek Rady LGD Zielone Sąsiedztwo oraz Towarzystwa Literackiego im. Cypriana Norwida. W latach 2012 - 2016 członek zarządu Inicjatywy Firm Rodzinnych; członek Rady Programowej przy honorowym prezesie i założycielu IFR Andrzeju J. Blikle. Od 2016 członek Rady Fundacji Tarabuk kultura słowa. Uczestnik pierwszego projektu wsparcia firm rodzinnych, mentor liderów w projekcie Firmy Rodzinne2. Odznaczony przez Prezydenta RP Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za "wybitne zasługi dla niepodległości RP, za działalność na rzecz przemian demokratycznych w kraju, za osiągnięcia w pracy zawodowej i społecznej".Jakub-Buat
Janusz Kunke  

Przedsiębiorca, od ponad 25 lat ze zmiennym szczęściem prowadzi własne firmy. Jeszcze na studiach w 1989 roku założył z kolegami firmę wielobranżową Aqua Pura sp. z o.o., następnie
Makropol sp. z o.o. Żartuje, że w Bydgoszczy przyczynił się do powstania wielu drobnych biznesów - był czas, że jego firma wysyłała dziennie po dziesięć autokarów na „wycieczki” do Berlina Zachodniego. Od 1991 do 2008 roku  był współwłaścicielem drukarni Legro, jednak po 17 latach wspólnicy rozstali się. Z prezesa zarządzającego firmą, w której pracowało 60 osób, stał się przedsiębiorcą, który rozkręca od nowa swój biznes. Przełom nastąpił w 2011 roku, kiedy to z nowym wspólnikiem założył kolejną drukarnię.

Wiktor, jego syn, mówi: „ tata to tytan pracy, do wszystkiego, za co się bierze, przykłada się na 300%”. Jego dewiza to „Ora et labora”. Uważa, że, aby prowadzić firmę, trzeba mieć w sobie gotowość do ryzyka. Ma pasję trenerską, w 2003 roku ukończył Szkołę Trenerów Biznesu TROP, lubi dzielić się doświadczeniem z młodszym pokoleniem. Po przekazaniu firmy następcy chciałby uczyć młodych ludzi jak zakładać firmę, pokazać, że ważne są nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim pasja, pomysł i umiejętność pokonywania trudności.

Aktywnie działa na rzecz budowania środowiska przedsiębiorców rodzinnych; członek stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Prywatnie mąż, ojciec czwórki dzieci, miłośnik żeglarstwa.

JanuszKunke
Dr Paweł Fortuna 
Psycholog, który zaraża entuzjazmem, pobudza do myślenia, inspiruje do rozwoju i samodzielnych poszukiwań, pomaga lubić ludzi i lepiej żyć. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL. Naukowiec, który w pracy badawczej koncentruje się na studiowaniu problemu obrony przed manipulacją i uczenia się na błędach. Mentor i trener biznesu z 20-letnim doświadczeniem. Współwłaściciel firmy Fortuna & Fortuna realizującej projekty doradcze i szkoleniowe. Pisarz, autor dziesięciu książek, w tym “Pozytywnej psychologii porażki” (Nagroda Teofrasta za najlepszą psychologiczną książkę popularnonaukową 2012), „Animal Rationale” (Nagroda Teofrasta za najlepszą psychologiczną książkę popularnonaukową 2015, z Ł. Bożyckim), “Perswazja w pracy trenera” (książka roku 2011, nagroda Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu) oraz “Metafory i analogie w szkoleniach” (książka roku 2013, nagroda Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, z. M. Urban). Pionier w zakresie wdrażania technik zarządzania porażkami w biznesie, inicjator oraz uczestnik seminariów i sesji inspiracji z tym związanych. Dziennikarz, prowadzący wraz z Łukaszem Bożyckim cykliczną audycję w Polskim Radiu RDC poświęconą przenoszeniu praktyk ze świata fauny do ludzkich społeczności. Kompozytor i autor tekstów, członek ZAiKS (największy hit: Dziewczyna szamana). Inicjator i realizator konferencji (Ludzka Twarz Biznesu, Konferencja Aktualności Psychologicznych Aktualia) oraz wielu akcji społecznych (Wznieś się na poziom dziecka, Dni otwarte w Schronisku dla Bezdomnych Psów i Kotów w Lublinie, Muzeum nocy, Coaching narodowy).Paweł Fortuna 11.2016
Sylwia Karczewska 
Z wykształcenia muzyk, pianista i pedagog. Z wyboru przedsiębiorca - współzałożyciel działającej od 8 lat firmy rodzinnej Cafe Marzenie - kawiarni z kulturą i sztuką w tle. Pomysłodawca min.: wystawiania Dziadów w miejsce Halloween, wspólnego śpiewania pieśni patriotycznych w Święto Niepodległości, czy przybliżania dzieciom i ich rodzinom barwnego świata muzyki podczas Niedzielnych Poranków - projektów na stałe zmieniających oblicze Szamotuł - wielkopolskiego miasteczka, w którym działa. Beneficjent  projektu Firmy Rodzinne 1. Aktualnie silnie zaangażowana w edukację muzyczną najmłodszych. Wierzy, że wykształcone i uwrażliwione muzycznie dzieci mogą uczynić ten świat lepszym. Sylwia Karczewska
Katarzyna Gierczak Grupińska 
Socjolog, MBA o profilu HR, dyplomowana liderka zmiany społecznej oraz facylitator w międzynarodowym programie New Leader Circle w ramach FBN International. Prezes Fundacji Firmy Rodzinne (www.firmyrodzinne.org). W ramach Fundacji prowadziła działania FBN Internationalna terenie Polski – międzynarodowej największej sieci firm rodzinnych. Członkini, założycielka Inicjatywy Stowarzyszenia Firm Rodzinnych IFR od 2008 roku. Współwłaścicielka rodzinnej firmy GELG (www.gelg.pl), która zajmuje się wielkoseryjną obróbką metalu. Uparcie i wytrwale tworzy przestrzeń dla firm rodzinnych od 2006 roku, tak, aby na podstawie doświadczeń i wiedzy praktycznej nie potykać się o te same kamienie i nie popełniać podobnych błędów tracąc cenny czas. Promuje markę „drzewko" Firma Rodzinna, która jest symbolem dumy rodzinnych przedsiębiorców. Szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci, pasjonatka natury, podróży po świecie oraz poznawania ludzi.Katarzyna Gierczak Grupiska
Eleni Tzoka Stecka 
Lekarz medycyny, doświadczony menedżer w międzynarodowej firmie (Servier Polska), certyfikowany Trener Biznesu (TROP), Coach Praktyk Biznesu, Team Coach (Norman Benett Academy). Od 2008 właścicielka firmy szkoleniowo – doradczej Epsylon Eleni Tzoka Stecka. Członek założyciel stowarzyszenia European Mentoring & Coaching Council EMCC Polska. Health Coach – absolwentka Wellcoaches School of Coaching USA.Jako trener i konsultant współtworzy standardy pracy na stanowisku menedżera i przedstawiciela handlowego. Prowadzi cykliczne Akademie Menedżera rozwijające kompetencje zarządcze i coachingowe menedżerów sprzedaży w Polsce i za granicą (Rosja, Litwa, Łotwa, Ukraina, Rumunia, Czechy, Bułgaria, Uzbekistan, Gruzja, Kazachstan). Przygotowywała i prowadziła projekty typu: Train the trainers, projektowała zmiany struktury działu sprzedaży w organizacji. Zajmowała się rekrutacją i tworzeniem systemów kompetencji.Jako wiceprezes Stowarzyszenia Łejery (2010 – 2014), uczestniczyła w projekcie budowy pierwszego w Polsce teatru dzieci dla dzieci przy szkole Łejery w Poznaniu.Aktualnie zaangażowana w propagowanie zdrowego stylu życia i tworzenia środowiska pracy przyjaznego zachowaniom pro-zdrowotnym. Prywatnie szczęśliwa żona, mama trójki dzieci, wielbicielka literatury, podróży i jogi.Eleni-Tzoka-Stecka
Adam Rozwadowski 
Założyciel, akcjonariusz i Prezes Zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED, spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2011 roku. W ciągu ostatnich 20 lat zbudował prywatne centrum medyczne, tworząc ponad 2000 miejsc pracy, ogólnopolską sieć, na którą składają się przychodnie ogólnomedyczne, nowoczesne oddziały diagnostyczne (rezonans magnetyczny i/lub tomograf komputerowy), klinika medycyny estetycznej ESTELL, Centrum Ortopedii i Rehabilitacji ENEL-SPORT oraz dwa szpitale w Warszawie. Ponadto, pełni funkcję Wiceprezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szpitali Prywatnych oraz członka Zarządu Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Prywatnej Służby Zdrowia. AdamRozwadowski
Sylwia Marciniak  

Doświadczony coach i trener biznesu. Absolwentka Szkoły Trenerów przy Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i cyklu kursów CoachWise przy Coaching Center.

Ceniony wykładowca (Wyższa Szkoła Języków Obcych w Poznaniu – Studia Podyplomowe „Nowoczesne i alternatywne metody psychoedukacji”); specjalistka w zakresie wdrażania rozwiązań rozwojowych w korporacjach i rozwoju struktur trenerskich.

Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w pracy dla międzynarodowych korporacji, tj.: Coaching Center, Provident Polska SA, Arvato, Tieto Polska, BRE Bank, BGŻ, AIP, BZ WBK i innych.


Sylwia-Marciniak-trainer-coach
Johnny Heinmann 
Urodził się w 1965 r. Mieszka w Silkeborgu, w Danii. Od 2001 r. mąż Lidii. Ojciec Mette, Laury i Julie. Działalność biznesową rozpoczął w 1980 r. w szkole podstawowej i od tamtej pory jest związany z zakładaniem i rozwojem prywatnych przedsiębiorstw.Założyciel, członek zarządu i współwłaściciel ag analytics a/s, spółki z oddziałami w Silkeborgu i Kopenhadze. Członek zarządu kilku spółek oraz grup doradczych. Od 2013 r., jako jeden ze 110 doświadczonych mentorów, pracuje społecznie w programie Early Warning, który każdego roku pomaga 600 firmom przezwyciężyć kryzys lub przeprowadzić postępowanie upadłościowe. Członek grupy doradczej duńskiego oddziału Early Warning.Przewodniczący duńskiego oddziału Terre Des Hommes, organizacji pozarządowej założonej w 1967 r. Organizacja, zgodnie z postanowieniami Konwencji o prawach dziecka przyjętej przez ONZ, zapewnia ochronę, żywność, opiekę zdrowotną i edukację potrzebującym dzieciom bez względu na pochodzenie, rasę i wyznanie. 10 krajów członkowskich Terre Des Hommes może pochwalić się 1046 projektami w 69 krajach, 6885 wolontariuszami i funduszami przekraczającym 1,1 miliarda koron. Publikacje:
  • Spørgeskema design – en praktisk guide til bedre svar (Tworzenie kwestionariuszy. Jak uzyskać lepsze odpowiedzi. Praktyczny przewodnik), wyd. Børsens Ledelseshåndbøger
  • Virksomhedens analyser – en praktisk guide til større udbytte af markedsanalyser og relationsmålinger (Analiza przedsiębiorstwa. Jak uzyskać lepsze wyniki analizy rynkowej. Praktyczny przewodnik), wyd. Børsens Ledelseshåndbøger
Członek zarządu i kandydat partii politycznej Liberal Alliance Silkeborg. Od ponad 10 lat członek międzynarodowych stowarzyszeń biznesowych ESOMAR, AIMRI i BIG. Każdego roku uczestniczy w 2-3 konferencjach.Członek stowarzyszenia Klub 100 Marathon Danmark (związku biegaczy, którzy ukończyli co najmniej 100 oficjalnych maratonów).
Johny Heinemann
Henrik Noes Piester 
Dyrektor ds. Analiz w Væksthus Syddanmark (Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości Południowa Dania). Starszy doradcą ds. polityki w duńskim programie Early Warning. Aktywnie uczestniczy we wdrażaniu projektu Early Warning Europe 2016-2019 w ramach programu Unii Europejskiej COSME. Posiada rozległe doświadczenie w zakresie analizy i rozwoju polityki w obszarze innowacji i rozwoju działalności biznesowej, w tym w przedsiębiorczości i drugiej szansie, dostępie do funduszy, globalnych łańcuchach wartości, określaniu potrzebnych w przyszłości umiejętności, gospodarce o obiegu zamkniętym, polityce klastrowej i kreatywnej gospodarce. Poprzednio piastował między innymi stanowisko starszego analityka w Oxford Research, specjalnego doradcy w Erhvervsstyrelsen (Duńskim Urzędzie ds. Działalności Gospodarczej) oraz starszego konsultanta w Teknologisk Institut (Duńskim Instytucie Technologii). Był reprezentantem duńskiego rządu w Komitecie Wyższych Urzędników podczas prac nad polityką przedsiębiorczości i innowacji w ramach Nordyckiej Rady Ministrów, w grupie roboczej OECD ds. MŚP i przedsiębiorczości, komitecie unijnego programu COSME oraz grupie sterującej ds. obszaru priorytetowego: innowacje w ramach strategii Unii Europejskiej dla regionu Morza Bałtyckiego.Henrik Noes Piester Warsaw
Anna Świebocka 
Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła „Studium Integracji Europejskiej” w KSAP we współpracy z Ecole Nationale d’Administration we Francji. Odbyła staże w Ministerstwie Przemysłu i Handlu Wielkiej Brytanii, w Komisji Europejskiej w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej, a także w Japońskiej Agencji Współpracy Międzynarodowej. Pracowała w Departamencie Koordynacji i Monitorowania Pomocy Zagranicznej w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. Od 2003 r. zajmowała stanowisko zastępcy dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w obecnym Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Od 2006 r. pełni funkcję dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.A.Swiebocka zdjęcie
Małgorzata Mączyńska 
Główny Specjalista w Departamencie Rozwoju Kapitału Ludzkiego w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W latach 1992-1994 pracowała w Funduszu Współpracy w finansowanych z funduszu Phare Programach Rozwoju Sektora Prywatnego oraz Wsparcia i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od 1995 roku specjalista w Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, przekształconej w 2000 roku w Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.Koordynator wielu projektów z zakresu rozwoju przedsiębiorczości, w tym przede wszystkim projektów szkoleniowo-doradczych. Od 2008 roku zajmuje się tematyką przedsiębiorczości rodzinnej.  Koordynowała projekt Firmy Rodzinne (2008-2011) oraz Firmy Rodzinne 2 (2013-2015). Inicjuje i wspiera inicjatywy na rzecz rozwoju małych i średniej przedsiębiorczości, w tym przedsiębiorstw rodzinnych.Prywatnie miłośniczka podróży i trekkingów w wysokich górach. Magorzata-Mczyska